luni, octombrie 7

Poveste pentru viitor



-Știi, 
Avem un frate
 p'undeva
plecat în altă țară

Trecutau anii 
și-or mai trecea 
Pân' să-l mai văd 
Pragul cum trece.

Plecă de mult, plecă voios
plecă fără de urmă
Si a întors lumea pe dos
'l-plânge sărmana mumă

Eram la mama frați - noi trei
 cu ceva anii in urmă
Dar timpul ne-a chemat grăbit
Și ne-am scăzut din sumă.

La început plecata'm eu
ca fratele mai mare
Apoi încet, a venit el
Că frate nu mai are

Cand plecă el
eu am rămas
M-am întors eu
Ea - a plecat.

Eu am venit
Tu ai mai stat,
O lună doar
Și m-ai sunat:

"-Sunt la Arad"
Mi-ai spus râzănd
"-Ai grijă frate!"
"-Pe curând"

Și ai plecat
Parc' a fost ieri
Și azi e joi
Dar este joia de apoi.

Mă'ntorc acasă azi
în grabă
Să iau procură 
Pentr-o treabă.

Și nu e nimeni 
in odaie
Pe unde umbli
frățioare?

E tata singur 
in ograda
Privește timpul...
Ca p'o spadă.

Ce azi a fost
Nu a fost ieri,
Ce mâine e
pe nicăieri?

Ce mai faci tu?
Pe unde-oi fi?
Cum este viața?
Acasă când mai vii?

Privesc in gol
Spre viitor
E nor acolo
Si e gol.

Cum au trecut
tiptil, râzând
Toți anii noștri 
Rând pe rând (duși de vânt)

Si cum vorbim
cu orișicare
"-Mai am o soră"
"peste hotare."

Și unde's anii toți
În care
Stăteam acasă
fiecare.

Si n-am frați 
plecați în zare
Si-aveam famili, veri
Pe stradă era soare.

Unde-au plecat 
- tâmpiți de ciudă
După o viață
Ce abundă

Ș'am lăsat praf 
si fum de humă
Pe strada goală
Fără urmă.

Nu mai e nimenii
C'alte dați
Acuma sunt
Prin țării plecați

Și e pustie
 bătătura
Nu ai cui dai
Cu "săru'mâna"

Bunicu-i mort
De mult acuma
Bunica nu-i se vede
urma.

Nu esti nici tu
Nu e nici ea, 
Nici vr-un amic ascuns
P'aici pe undeva.

E viața ca un joc
De'a v-ați ascunselea
Si am fugit cu toți
De ne-am ascuns.

Departe spre Apus
Spre miazăzi
Spre sud
Eu unde să mai fug?

Aș mai rămâne o vreme
Să stau tăcut la poartă
S'ascult cuvinte vechi
Se joacă acum pe stradă

Sa aud din nou
cum râde tată
Să vad pe geam 
Grătarul gata.

Dar nu am timp de așteptare
La 12 și ceva 
Sunt așteptat la poarta 1
pentru îmbarcare.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu